BRIEF - social media

Potrzebujemy trochę informacji o Twojej firmie, aby lepiej wpasować się w jej potrzeby i przygotować konkretną ofertę. Po prawej stronie przygotowaliśmy wskazówki, które pomogą Ci przejść przez ten proces.
WSKAZÓWKI do wypełnienia briefu
DANE KONTAKTOWE
ADRES STRONY WWW
Proszę o wpisanie po przecinku wszystkich adresów stron, sklepów i kont w social mediach, które dotyczą Państwa oferty i będą miały swój udział i znaczenie w kampanii.
WPROWADZENIE I TŁO
Podstawowe informacje , aby lepiej zrozumieć, czym zajmuje się Państwa firma.
– Jakie rodzaje produktów, usług oferują,
– Jakie są wyjątkowe cechy Państwa firmy, produktów lub usług?
– Jak długo istniej firma?
– Wielkość firmy np. Liczba pracowników, odziały itp.
– Czy firma jest firmą międzynarodową lub sprzedaje swoje produkty za granicę? Jeśli tak, w jakich krajach?
CELE PROJEKTU
Zarys celów aktywności w social media.
– Zwiększenie ruchu na sronie / w sklepie,
– Zwiększenie świadomości marki,
– Zwiększenie świadomości produktu,
– Budowanie pozycji lidera, eksperta branży,
– Wprowadzenie marki na rynek Social Media,
– Generowanie większej sprzedaży,
– Wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi.
GRUPA DOCELOWA I KONKURENCJA
Zrozumienie odbiorców docelowych jest ważne i może pomóc w skonfigurowaniu całej oferty.
– Kim jest grupa docelowa?
– Jakie są dane demograficzne (np. dzieci, dorośli, klasa społeczna, poziom dochodów, lokalizacja itp.)
– Czy rynek jest już nasycony konkurencją?
– Można podać marki lub strony www konkurencji.
OBECNE DZIAŁANIA W SOCIAL MEDIA
Można pominąć, jeśli firma nie posiada żadnych kont w Social Mediach
– Adres URL starego profilu Facebook, Instagram itp.
– Co jest dobrego w starej wersji?
– Co jest złego w starej wersji? (tj. stare schematy kolorów, przestarzały projekt, niepasująca treść)
– Od jak dawna funkcjonuje i kto go zbudował?
PUBLIKOWANIE TREŚCI I PODZIAŁ RÓL
W jakich mediach społecznościowych planowane są działania? Przewidywana ilość postów w miesiącu to?Informacje, które określą czy Państwa zespół również będziecie się angażować w działania Social Media.
– Obecna hierarchia i role. Administrator, manager, itd.
– Kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści?
– Kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie zdjęć?
– Czy mogą Państwo dostarczyć swoje logo i pakiet identyfikacji wizualnej?
Tutaj można podać wytyczne dotyczące komunikacji marki?
– Treści, których należy unikać
– Treści pożądane
DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE
Inne ważne informacje, o których powinniśmy wiedzieć.