BRIEF - strona internetowa

Potrzebujemy trochę informacji o Twojej firmie, aby lepiej wpasować się w jej potrzeby i przygotować konkretną ofertę. Po prawej stronie przygotowaliśmy wskazówki, które pomogą Ci przejść przez ten proces.

WSKAZÓWKI do wypełnienia briefu

DANE KONTAKTOWE

ADRES STRONY WWW

Proszę o wpisanie po przecinku wszystkich adresów stron, sklepów i kont w social mediach, które dotyczą Państwa oferty.

WPROWADZENIE I TŁO

Podstawowe informacje , aby lepiej zrozumieć, czym zajmuje się Państwa firma.

– Jakie rodzaje produktów, usług oferują,
– Jakie są wyjątkowe cechy Państwa firmy, produktów lub usług?
– Jak długo istniej firma?
– Wielkość firmy np. Liczba pracowników, odziały itp.
– Czy firma jest firmą międzynarodową lub sprzedaje swoje produkty za granicę? Jeśli tak, w jakich krajach?

CELE PROJEKTU

Zarys celów strony internetowej.
– Zwiększenie ruchu
– Zwiększenie świadomości marki, produktu, usługi
– Pozyskiwanie ruchu
– Generowanie większej sprzedaży
– Wprowadzenie na rynek online nowego produktu lub usługi.

GRUPA DOCELOWA I KONKURENCJA

Zrozumienie odbiorców docelowych jest ważne i może pomóc w skonfigurowaniu całej oferty.
– Kim jest grupa docelowa?
– Czy zmieniło się to w porównaniu ze starą witryną?
– Jakie są dane demograficzne (np. dzieci, dorośli, klasa społeczna, poziom dochodów, lokalizacja itp.)
– Jakie są wyjątkowe cechy sprzedaży Państwa firmy, produktów lub usług?
– Do jakiej branży kierują Państwo witrynę? A może to wyłącznie klient indywidualny?
– Czy rynek jest już nasycony konkurencją?
– Proszę wymienić kilka witryn konkurencji.

STARA STRONA INTERNETOWA

– Adres URL starej strony internetowej, jeśli taki istnieje.
– Co jest dobrego w tej witrynie?
– Co jest złego w tej witrynie? (tj. stare schematy kolorów, przestarzały projekt, nawigacja, długa ścieżka użytkownika)
– Od jak dawna funkcjonuje?

Aby spełnić Państwa wymagania musimy wiedzieć, dlaczego stara strona internetowa nie jest już odpowiednia. Prosimy więc wyszczególnić wszystko, co może być istotne.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Prosimy o nakreślenie wymagań technicznych, które może mieć Państwa firma:
– Czy są już Państwo właścicielem domeny?
– Czy są już Państwo właścicielem hostingu?
– Prosimy określić wielkość projektu, ilość produktów usług na stronie, wariantów, drzewo kategorii
– Czy będą oferowane usługi subskrypcyjne, płatne cyfrowe pliki do pobrania lub produkty fizyczne do zakupu online?
– Czy potrzeba wielu stron w różnych regionach, a także tłumaczeń na inne języki?

DESIGN / STYL / KOLORY

Witryna internetowa powinna być rozszerzeniem wszelkich dostępnych mediów, reklam lub marek offline. Zawsze dobrze jest otrzymać księgę znaku, broszurę, trochę literatury marketingowej, aby poczuć firmę, więc prosimy  dołącz je do briefu, jeśli takie istnieją.

Aby zorientować się, jaki rodzaj witryny jest Państwu potrzebny warto zwrócić uwagę na trzy lub cztery witryny, które się Państwo podobają – niekoniecznie konkurencyjne lub związane z branżą, ale prosimy o podanie kilka przykładowych witryn, które cenią Panstwo za schematy kolorów, układ treści, nawigację lub inne elementy interaktywne czy wizualne.

TREŚCI NA STRONĘ

– Kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści? (opisy, zdjęcia produktu, usługi, teksty bloga)
– Kto będzie odpowiedzialny za wprowadzenie ewentualnych produktów (opisy, zdjęcia itp.)
– Czy mogą Państwo podać jakieś wytyczne dotyczące komunikacji marki?
– Czy mają Państwo jakieś firmowe zdjęcia, zdjęcia zespołu lub siedziby filmy, produkcji, zaplecza?
– Czy mogą Państwo dostarczyć logo i pakiet identyfikacji wizualnej? W formacie wektorowym, takim jak .eps, .pdf czy .psd?

ADMINISTRACJA I SUPPORT

– Kto jest kontaktem technicznym (stara strona, nowa strona, domeny, hosting)
– Kto będzie odpowiedzialny za bieżące utrzymanie strony internetowej?
– Czy Państwo lub Państwa zespół posiadają umiejętności, zasoby i czas, aby we własnym zakresie utrzymywać stronę internetową, czy mamy przejąć te obowiązki?

DODATKOWE USŁUGI GRAFICZNE

Tutaj prosimy wpisać jakimi usługami graficznymi są Państwo dodatkowo zainteresowani: logo, ulotki, wizytówki, banery, katalogi, rollupy, grafiki dla Social Mediów, billboardy, gadżety reklamowe, oklejanie samochodu, oklejanie witryn itp.

BUDŻET PROJEKTU I HARMONOGRAM PRAC

– Jaki jest maksymalny budżet na wykonanie strony internetowej?
– Jaki jest zakładany budżet na wykonanie strony internetowej?
– Czy przewidziany jest budżet na bieżące wsparcie i konserwacja?
– Ważne informacje dotyczące harmonogramu prac – czy istnieje termin, do końca którego strona musi zostać przekazana do użytku? Inne istotne informacje w tym zakresie.

DODATKOWE WAŻNE INFORMACJE

Inne ważne informacje, o których powinniśmy wiedzieć.